T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kahramanmaraş merkezli 06.02.2023 tarihli depremler nedeniyle AFAD Başkanlığının 07.02.2023 tarih ve 489488 sayılı yazısı ile genel hayata etkili sayılan İlimiz İSLAHİYE İLÇESİ VE MAHALLELERİNDE konutları, ahırları ve işyerleri yıkık-ağır ve orta derecede hasar gören mülk sahibi, hissedarı veya hasar gören konutta oturan evli evlatlarından afetzede olan ve afetzede listelerinde isimleri bulunanlara 7269, 5327 ve 4133 Sayılı Kanunlar ve Resmi Gazetenin 13.04.2023 tarihinde yayınlanan Cumhurbaşkanlığı’nın 142 nolu kararnamesine göre yapılacak yardımlar için afetzedelerin HAK SAHİPLİĞİ VE BORÇLANDIRMA işlemleri verilen 60 günlük yasal süre 30.05.2023 tarihinde başlayıp, 28.07.2023 tarihinde sona erecektir.
Afetzedelerden konut, işyeri ve ahır yapımı veya onarım yardımı almak isteyenlerin yasal ilan süresi içerisinde (30.05.2023-28.07.2023) Hak Sahipliği ve Borçlandırma işlemleri için e-Devlet kapısı sistemi üzerinden veya müracaat işlemini yapamayan vatandaşlarımızın İlçemizde bulunan Başvuru Noktalarına müracaatı gerekmektedir. İlan edilen yasal sürede müracaat etmeyenler bu yardımlardan yararlanamayacaklardır.
Afetzedeler Hak Sahipliği ve Borçlandırma işlemlerini e-Devlet kapısı üzerinden veya başvuru noktalarından kendileri veya kanuni vekilleri vasıtasıyla yaptırabileceklerdir.
İlgililere duyurulur. İSLAHİYE KAYMAKAMLIĞI
Talep ve taahhütname verme süresi:
Başlama Tarihi : 30.05.2023
Bitiş Tarihi : 28.07.2023
KAHRAMANMARAŞ Merkezli 06.02.2023 tarihli depremler nedeniyle genel hayata etkili sayılan İlimiz İSLAHİYE İLÇESİ VE MAHALLELERİNDE konut, işyerleri ve ahırları Yıkık-Ağır ve Orta derecede hasar gördüğü 7269 sayılı Kanunun 13. üncü maddesine göre oluşturulan yetkili Fen Kurullarınca tespit edilmiş olup e-Devlet kapısı sistemi üzerinden ulaşıma açılmıştır.
DEPREM afeti nedeniyle yapılacak inşaat yardımları aşağıdaki esaslara göre yapılacaktır.
Yapılan tespitler sonucu DEPREM afetinden konut, işyeri veya ahırlarının Yıkık-Ağır ve Orta derecede hasar gördüğü belirlenen gerçek kişiler 7269, 5327 ve 4133 sayılı Kanunlar ile 7269 sayılı Kanunun 29. maddesine göre çıkartılan “Afet Sebebiyle Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkındaki Yönetmelik” ve Resmi Gazetenin 13.04.2023 tarihinde yayınlanan Cumhurbaşkanlığı’nın 142 nolu kararnamesine hükümlerine göre hak sahipliği işlemleri yapılacaktır.
KİMLER HAK SAHİBİ OLABİLİRLER;
• Konut, ahır ve işyerlerinin (dükkan ve fırın gibi) afetten hasar gördüğü tespit edilen mülk sahipleri. (Çok katlı binalarda daire sahipleri)
Bunlardan birden fazla konut, işyeri ve ahırları hasar görenler varsa yalnız bir konut, bir ahır ve bir de işyeri için hak sahibi olabilirler.
• Mülkiyeti ebeveynine ait hasarlı 2.nci ve 3. üncü konut veya dairelerde afetten önce ve afet tarihinde oturduğu belirlenen evli evlatlar.
• İştirak ve müşterek maliki oldukları konut veya işyeri hasar görenler.
Bunlardan da birden fazla konut, işyeri ve ahırı hasar görenler, hasar gören konut, işyeri ve ahır adetini geçmemek kaydı ile birlikte veya ayrı ayrı hak sahibi olabilirler.
• Deprem gören yerlerin bitişiğinde veya yakınında, üzerinde hak sahiplerine bina yaptırılmak üzere Bakanlığımızca tespit edilip imar planına dahil edilen kısımlar içinde kalan konutları istimlak edilen aileler,
• Depremden konut, işyeri ve ahırları YIKIK-AĞIR derecede hasar görenler ile konutları kamulaştırılanlar (kamulaştırma nedeniyle konut bedeli istemeyip yerine yeni konut isteyenler) yeni yapılacak konutlardan veya kendilerinin yapacakları konutlara Evini Yapana Yardım kredisi alabilmek için,
• Konut, işyeri ve ahırları afetten dolayı ORTA hasar görenler ve yapılacak olan yardımlar için hak sahibi olabileceklerdir.
• Konut, işyeri ve ahırları afetten dolayı AZ hasar görenlere ise konut, işyeri ve ahır yardımı yapılmamaktadır.
Buna göre; hak sahibi olabilmenin esas şartı afetzede listelerinde ismi bulunan afetzedelerden adlarına yazılan konut, işyeri veya ahırların mülkiyetine sahip olup, kendilerine Deprem afeti nedeniyle inşaat yardımı yapılmasını isteyenler; Talep ve taahhütnameleri nüfus cüzdanlarındaki kayıtlara uygun olarak İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü yetkililerine bizzat kendileri veya kanuni vekilleri vasıtasıyla teslim edeceklerdir. Aynı anda ilgili banka görevlilerince de gerekli borçlanma işlemleri yaptırılacaktır.
Talep ve taahhütname vererek müracaat edilirken aşağıda belirtilen evraklar da talep ve taahhütname ile verilecektir.
1. HASAR GÖREN KONUT, İŞYERİ VE AHIRLARINA AİT CİNS TAHSİSLİ TAPU KAYDINI.
2. Hasar gören bina gecekondu ise tapu tahsis belgesini.
3. Hasar gören binanın cins tashihi yapılmamış ise yani tapu bağ, bahçe, arsa, vs. tapusu ise bu vasıflara ait tapu ile birlikte binaya ait ilgili belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneğini, (emlak beyannamesindeki ada, parsel numarası ile tapudaki ada, parsel numarası aynı olmalıdır)
4. Muhtara verilen listelerden ismi olup kendisine ait olmayan arsa veya arazi üzerine inşaat ruhsatı alarak bina inşa eden yapı sahipleri varsa inşaat ruhsatı ile ilgili belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneğini binanın afetten önce iskan edildiğine dair elektrik ve su makbuzlarını.
5. Hasar gören konut, işyeri ve ahırın tapu ve emlak kaydı ölü kişiye ait ise müracaat edecek varis, ölü kişiye ait veraset ilamı, bu belge çıkartılmamış ise ilgili nüfuz dairesinden alınacak ölü kişinin vukuatlı nüfuz kayıt örneğini yukarıda belirtilen binaya ait belgelerle verecektir.
6. Kadastro görmemiş köylerde yukarıda belirtilen kayıtların bulunmaması halinde köy muhtarlarından alınacak ilgili mülkiye amirine tasdik ettirilmiş ilmühaber, elektrik ve su makbuzlarının da eklenerek binanın mülkiyetine dair mülkiyet ilmühaberi vereceklerdir.
7. Talep ve taahhütname verecek kişinin iki adet nüfus cüzdanının fotokopisi. (önlü-arkalı)
8. Hasar tespit listelerine ismi geçmiş olması kaydıyla ebeveynine ait 2.nci ve 3. üncü bir hasarlı konutta oturan evli evlatların talep ve taahhütname vererek müracaat etmeleri halinde ebeveynine ait 1-2-3- üncü maddelerindeki belgeler ile birlikte evlilik cüzdanının afet tarihinden önce hasarlı binada ikamet ettiğine dair ikametgâh ilmühaberini, elektrik, su makbuzlarının bir fotokopisi,
9. 4133 sayılı Kanun ile 7269 sayılı Kanuna eklenen Ek madde 8’ e göre 1. ve 2.nci derecede deprem bölgelerindeki konutları orta hasar gördüğü belirlenen ve betonarme olmayan binalarını yıkıp yeniden yapmak kaydıyla bir defaya mahsus olmak üzere ağır hasarlılar gibi değerlendirilerek konut veya konut kredisi verilebilir. Bu durumda olanlar talep ve taahhütnamelerine kendi el yazılarıyla “Orta hasarlı konutumu yıkıp yeniden yapmak istiyorum” açıklamasını yazacaklardır.
10. İmar planında yapı yapılması sakıncalı olarak belirlenen yerlerde ruhsatlı olarak yapılan yapıların sahipleri, inşaat ruhsatı ile birlikte yukarıdaki 1. 3 ve 4. maddelerindeki belgelerden mevcut olanlarını vereceklerdir.
Bu belgeleri verenlerin durumları 1. inci sayfada belirtilen Yönetmelik’ in 20. maddesine göre ilgili mülki amir başkanlığında oluşturulacak Mahalli Hak Sahipliği İnceleme Komisyonunca incelenecek, bunlardan yeni konut, işyeri ve ahır yardımı alabilmek için hak sahibi kabul edilenler ile edilmeyenler belirlenecektir.
KİMLER HAK SAHİBİ OLAMAZ
1. Kanuni sürede Talep ve Taahhütname vermeyen ve borçlandırma işlemini yapmayanlar.
2. O yerde kendisine veya eşine ait aynı cins ikinci hasarsız konut, işyeri ve ahırları olanlar.
3. Kiracı ve misafir durumunda olanlar.
4. Hasar gören konut, işyeri ve ahırlarının mülkiyetine sahip tüzel kişilikler.
5. Kendilerine ait olmayan arsa ve arazi üzerine inşaat ruhsatı almaksızın konut, işyeri ve ahır yapanlar.
6.Yer kayması, su baskını, kaya düşmesi ve benzeri sebeplerle imar planında yapı yapılması sakıncalı olarak belirlenen yerlerde ruhsatsız olarak yapılan yapıların sahipleri hak sahibi olamayacaklardır.
YİNE YUKARIDA YAZILI BELGELERİ VEREMEYENLERİN DURUMLARI İLGİLİ RESMİ KURULUŞLARDAN ARAŞTIRILACAK, ARAŞTIRMA SONUCUNDA MÜLKİYETİ İSPAT EDİCİ HERHANGİ BİR BELGESİ BULUNMAYANLAR HAK SAHİBİ OLAMAYACAKLAR VE KENDİLERİNE KONUT VE KONUT KREDİSİ VERİLEMEYECEKTİR.
HAK SAHİPLERİNİN BORÇLANDIRILMASI
• Daimi iskan konutu olarak yapılan konutların borçlandırması 20 yıl vadeli, ilk iki yıl ödemesiz, 18 yılda yıllık eşit taksitler halinde ve faizsizdir.
• Orta hasarlı konutları için onarım yardımı yapılacakların kredisi 10 yıl vadeli ve faizsizdir.
• Yeni işyeri yapılacaklar için işyeri kredisi 5 yıl vadeli, yıllık % 4 faizli olarak, 7269 sayılı Kanunun 40. maddesine göre borçlandırılacaktır.
Mahalli Hak Sahipliği İnceleme Komisyonunca durumlarının incelenmesi sonucu hak sahibi kabul edilemeyenlerin yapmış oldukları borçlandırmaları iptal edilecektir.
Talep ve taahhütname verme ve borçlandırma süresi 7269 sayılı Kanuna göre 2 ay ( 60 gün) olup, bu süre ilanın yapıldığı tarihten itibaren başlamıştır. Afetzedelerin bir an önce gerekli inşaat yardımlarının yapılabilmesi için 2 aylık süre beklenilmeden talep ve taahhütnamelerini en kısa sürede doldurulup, gerekli borçlandırmalarını yapmaları gerekmektedir.
Mülk sahibi, ebeveynleri vefat etmiş, reşit olmayan kişiler için velisi veya vasisi tarafından müracaat edebilecektir.
İSLAHİYE KAYMAKAMLIĞI
Talep ve taahhütname ve borçlandırma süresi:
Başlama Tarihi : 30.05.2023
Bitiş Tarihi : 28.07.2023